Rapla maavanem algatas oma 07.05.2009 korraldusega nr 313 Raplamaa maakonnaplaneeringut täpsustava teemaplaneeringu “Põhimaantee nr 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla (Via Baltica) trassi täpsustamine km 44,0-92,0” koostamise ning selle keskkonnamõju strateegiline hindamise. Teemaplaneeringu algatamise ettepaneku esitas Maanteeamet.
Planeeringu eesmärgiks on Tallinn-Pärnu-Ikla põhimaantee olemasoleva trassi vastavusse viimine I klassi maanteele esitatavatele nõuetele Rapla maakonnas km 44,0 – 92,0 tagamaks planeerimisseaduse § 7 lg 3 p 10; § 7 lg 6 ja § 291 ning teeseaduse § 17 lg 1 kohase aluse loomise maantee projektide koostamiseks. Olemasoleva trassi vastavusse viimine I klassi maanteele esitatavatele nõuetele parandab liiklusohutuse tingimusi maanteel ning tagab sujuva ja usaldusväärse ühenduse erinevate sihtpunktide vahel nii rahvusvahelisel kui siseriiklikul tasandil.
Teemaplaneeringuga määratakse põhimaantee trassi koridor ning üldised maakasutus- ja ehitustingimused maantee trassi koridoris, tee ja tee kaitsevööndi alas, liiklussõlmedes ja teistel planeeringu elluviimiseks vajalikel aladel. Pärast teemaplaneeringute kehtestamist kantakse trassi asukoht varem kehtestatud üldplaneeringutesse, samuti on teemaplaneeringud aluseks valla ja linna üldplaneeringute, detailplaneeringute ja tee-ehitusprojekti koostamisele.
Teemaplaneeringu koostamisel on arvestatud riigi ja kohalike omavalitsuste ruumilise arengu vajadusi ning trassi asukoha valikul lähtutud majandusliku, sotsiaalse ja kultuurilise keskkonna ning looduskeskkonna arengu pikaajalistest suundumustest ja vajadustest.
Teemaplaneeringu on kehtestanud Rapla maavanem 23.05.2016 korraldusega nr 1-1/16/348.
Teemaplaneeringu materjalid:
Joonised:
Planeerimisettepanek (pdf)
Märjamaa vald (pdf)
Vigala vald (pdf)
Jooniste vektorandmed on võimalik alla laadida Planeeringute andmekogu (PLANK) vahelehelt “Failid”
Teemaplaneeringu lisad:
Lisa 1. Keskkonnamõju strateegilise hindamise aruanne
Aruande lisa 1. Keskkonnamõju strateegilise hindamise programm
Aruande lisa 2. Trassivariantide võrdlemise eesmärk ja põhimõtted
Aruande lisa 3. Trassivariantide koondskeem
Aruande lisa 4. Trassivariantide detailsemad joonised
Aruande lisa 5. Trassivariantide detailsem võrdlus
Keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande heakskiitmine
Uuringud ja analüüsid:
Maantee ja sellel olevate rajatiste seisukorra hindamine
Tasuvusarvutused ja finantsanalüüs